Postup spolupráce
Nejprve s příslušným stavebním úřadem zkonzultujeme, jaké dokumenty a výkresy je přesně potřeba ve Vašem případě doložit. Po domluvě s Vámi přijedeme objekt zaměřit a udělat si představu o celé situaci stavby. Pomocí těchto nasbíraných dat vyhotovíme potřebné dokumenty, ty pak dle domluvy doručíme do Vašich rukou nebo přímo na úřad. Hotovou dokumentaci vytiskneme v požadovaném počtu pro potřeby úřadu i majitele nemovitosti.
Dokumentaci Vám poskytneme i v elektronické podobě pro účely dalšího zpracování.
Legislativní povinnosti

Každý vlastník nemovitosti má dle § 245 nového stavebního zákona 283/2021 Sb. povinnost mít aktuální ověřenou projektovou dokumentaci, která odpovídá skutečnému provedení stavby podle vydaných stavebních povolení. V případě, že Vám dokumentace stavby chybí, tak se vystavujete riziku pokuty ve výši až 400 000 Kč. Pokud dokumentace nebyla pořízena, nedochovala se nebo není v náležitém stavu, je vlastník povinen pořídit pasport stavby. Stejně tak při prodeji nemovitosti musí prodávající tuto dokumentaci předat kupujícímu.
V případě takového nedostatku u Vaší nemovitosti Vás bude dříve či později kontaktovat stavební úřad a požadovat nápravu. Náprava může znamenat:
- Pasport stavby – zjednodušená dokumentace skutečného provedení stavby, je potřeba v případě, že stavba byla povolena, ale její dokumentace chybí nebo je nedostatečná.
- Dodatečné povolení stavby – komplikovanější proces, nastává v případě, že byla stavba postavena takzvaně „na černo“ a je potřeba ji zpětně zlegalizovat.
Cena služeb
Vzhledem k různorodému charakteru jednotlivých staveb nelze vytvořit jednoznačný ceník. Cena závisí na mnoha faktorech (velikost objektu, tvar, kvalita stávající dokumentace, požadovaný rozsah pasportu, atd.). Pokud by Vás zajímala cena zpracování pasportu Vaší nemovitosti, kontaktujte nás a my Vám do 24 hodin vyhotovíme cenovou nabídku.
